Wie ben je en welke functie beoefen je?
Ik ben Niels Mulderij, 36 jaar oud, getrouwd en heb twee kinderen. In mijn vrije tijd sleutel ik veel aan motoren en rijd ik er ook wedstrijden mee op het circuit. Ik werk bij de vestiging in Apeldoorn, waar ik werkzaam ben als servicecoördinator Woonbeheer.
Wat houdt je functie in?
In Apeldoorn werk ik veel samen met woningcorporaties. Dagelijks ontvangen we verschillende opdrachten van hen, variërend van storingen tot volledige renovaties van leegstaande woningen. Mijn taak is om de planning zo efficiënt mogelijk in te vullen. Dit doe ik door bijvoorbeeld de juiste monteur op de juiste melding in te zetten. Verder sparren we over de juiste oplossing en beoordeel ik de werkbonnen en zet deze klaar voor facturatie.
Hoe lang ben je werkzaam bij Loohuis?
Ik werk inmiddels 11 jaar bij Loohuis. Toen mijn vorige werkgever failliet ging, nam Loohuis een deel van het bedrijf en het personeel over. Zo ben ik hier terecht gekomen en nooit meer weggegaan. Dankzij de mogelijkheden om door te groeien en de goede sfeer voel ik me hier nog steeds helemaal op mijn plek. Loohuis biedt volop doorgroeikansen, waardoor ik intern verschillende opleidingen heb kunnen volgen.
Hoe groeide je bij Loohuis door tot servicecoördinator?
Ik ben begonnen als leerling elektricien en heb na het behalen van mijn diploma doorgeleerd voor werktuigbouwkunde op niveau 2, 3 en 4. In de eerste jaren werkte ik vooral in renovatieprojecten, maar later maakte ik de overstap naar nieuwbouw. Na een aantal jaren in de nieuwbouw besloot ik de opleiding tot technisch leidinggevende te volgen. De kennis die ik daarbij heb opgedaan, heb ik vervolgens in de praktijk kunnen brengen als leidinggevende in de buitendienst.
Mijn doel was om voor mijn 35e naar de binnendienst over te stappen, waarvoor ik destijds de opleiding werkvoorbereider heb gevolgd. Door interne verschuivingen werd ik gevraagd de functie van projectleider nieuwbouw op me te nemen. Na 1,5 jaar werkzaam te zijn geweest in deze functie kwamen er weer een aantal interne verschuivingen. Hierdoor kreeg ik de kans om door te schuiven naar een andere functie, namelijk servicecoördinator. Deze stap heb ik een jaar geleden gemaakt en sindsdien ben ik de servicecoördinator voor Loohuis Apeldoorn.
Hoe verliep de overstap van de buitendienst naar de binnendienst?
Dat is eigenlijk heel snel gegaan door de interne verschuivingen. Tijdens de overgang ben ik goed geholpen door mijn collega’s. Waar ik ondersteuning nodig had, werd ik goed geholpen. Mijn ervaring in de buitendienst heeft mij ook geholpen. Als een klant of monteur belt, weet ik hoe een bepaalde installatie eruit ziet. Ik kijk dan ook regelmatig mee, bijvoorbeeld door middel van een foto, zodat we samen tot de juiste oplossing komen. Ik ben blij dat ik deze stap toen heb gemaakt en heb er geen moment spijt van.
Wat zijn je werkzaamheden?
In de ochtend start ik altijd samen met de monteurs en een bakje koffie. We bespreken dan de werkzaamheden die voor die dag op de planning staan. Ik plan de opdrachten zo efficiënt mogelijk in, maak de werkbonnen aan en onderhoud het contact met de klanten en opdrachtgevers. Als er na een serviceklus vervolgwerk nodig is, plan ik dit in met de klant. Ik ben verantwoordelijk voor een gevuld magazijn, zodat de monteurs altijd de onderdelen hebben die ze nodig hebben. En niet onbelangrijk, we zorgen met elkaar voor een goede werksfeer, waar iedereen zijn steentje aan bijdraagt.
Wat vind je het leukste aan je baan?
Geen dag is hetzelfde, doordat ik in contact ben met opdrachtgevers, klanten en mijn collega’s en er veel verschillende werkzaamheden te verrichten zijn.
Wat vind je de grootste uitdaging binnen je functie?
Als er aan het einde van de dag nog een spoedmelding binnenkomt, zoals een grote waterlekkage of een stroomstoring, dan is het mijn taak om snel een monteur in te schakelen. Het probleem moet zo snel mogelijk verholpen worden, want we kunnen de klant niet laten wachten. Ik probeer mijn rust te bewaren en de monteurs te ondersteunen waar mogelijk. Samen lossen we het probleem op! Dat geeft een goed gevoel voor ons en de klant.
Wat zou je nog willen bereiken bij Loohuis in de toekomst?
Zoals eerder genoemd, heb ik veel opleidingen gevolgd en verschillende functies binnen Loohuis bekleed. Op dit moment zit ik goed op mijn plek en ik ben blij met de functie die ik uitvoer.
Wil jij collega worden van Niels? Bekijk dan hier de openstaande vacatures bij Loohuis Apeldoorn.